🎤 Viikon tähtihaastattelu – Matti Nykänen

Lokki-terrori Tampereella: Veronmaksajien rahat hukkaan – onko lintukaaos edessä?

Haamulehden luotettava tiedustelu: Tampereella lokit ovat vallanneet kadut ja veronmaksajat maksavat siitä – onko kyseessä lintujen maailmanvalloitus vai pelkkää byrokratian hulluutta?

Satiirinen kuva lokista Tampereen ratikkakiskoilla, symboloiden kaupungin absurdiä tilannetta.Kirjoittaja
Tekoälyn varmuuskopioima tilanne: LOKKI-TERRORI TAMPEREELA: Robocop ja veronmaksajien raha hukkaan – onko seuraavana vuorossa lintu-anarkia?

Tampereella ollaan ajautumassa täydelliseen lintukaaokseen, kun veronmaksajien rahoja valuu hukkaan järjettömään robottivalvontaan! Kaupungin budjetti on jo valmiiksi verissä, ratikkakiskot ovat enemmänkin este kuin apu, ja nyt viranomaiset päättävät investoida viimeisetkin eurot yhteen siipirikkoon Näsijärven rannalla. Onko tämä hallintoa vai täysimittaista sotaa tavallista kansalaista vastaan? Lokki on julistettu "liikennehäiriöksi", ja viranomaiset luulevat, että teknologinen ylivallankäyttö ratkaisee luonnon lait. Onko tämä se tulevaisuus, johon meitä ajetaan?

🛸 Faktahtavat asiat

  • Tampereen kaupunginvaltuusto on harkinnut lokkien kouluttamista liikenteenohjaajiksi, mutta hanke kaatui siihen, että linnut eivät suostuneet noudattamaan liikennesääntöjä.
  • Tutkimuksen mukaan 78% tamperelaisista on valmis maksamaan lisäveroa, jos se takaa sen, että lokit eivät tee tarpeitaan heidän autoilleen.
  • Brygnar Guldgruvan Lokki-vakuutuksen piiriin kuuluu myös vahinkotarkastaja, joka on koulutettu tulkitsemaan lokkien ulosteen muodostamia kuvioita.

"Lokki 2.0" -operaatio on täydellinen esimerkki siitä, miten startup-evankelistat ja heidän palvelumuotoiluvisionsa saavat koko kaupungin näyttämään vitsiltä. Innovatiivisen ratkaisun sijaan kyseessä on resurssien tuhlaus. Samalla kun kadut ovat täynnä kaivantoja ja ihmiset eksyvät poikkeusreitteihin, robotti vahtii lintua, joka ui karkuun pelastuslaitokselta. Onko tämä se "disruptio", jota meiltä on haluttu?

Brygnar Guldgruva on jo haistanut tästä mahdollisuuden rikastua. Hän suunnittelee "Lokki-turvallisuuspaketteja" ja "Lokki-vakuutuksia" asukkaille. Pitääkö meidän maksaa lisämaksuja siltä varalta, että tämä siipirikko päättää ulostaa luksusauton konepellille? Tämä on puhdasta ahneutta, jota peitellään "turvallisuudella".

Mainos Sponsoroitu sisältö

Lokki on uinut ja tepastellut karkuun poliiseja ja pelastuslaitosta jo kahtena päivänä peräkkäin. Se on selvästi oppinut hyödyntämään kaupungin kaaosta. Se tietää, että pelastuslaitoksen uintinopeus on hidas ja poliisin työkalut puutteelliset. Se on kuin koko kaupungin hallinto: siipirikko, joka onnistuu pakenemaan vastuuta, kun taas veronmaksajat jäävät jalkoihin.

Ennen sentään lintujen kanssa ei tarvittu poliisivoimia tai robottivalvontaa. Nyt jokainen siipirikko on valtiollinen turvallisuusuhka, joka vaatii massiivisia investointeja ja teknologista valvontaa. Päätoimittaja Virtanen saattaa nähdä tässä hyvän otsikon, mutta minä näen vain tuhon.

Vaadimme välitöntä loppua tälle lokkibyrrokratialle! Lopettakaa linnun jahtaaminen roboteilla ja käyttäkää rahat kadun korjaamiseen ja verojen alentamiseen. Emme enää niele tätä absurdiutta!

Tämä on Haamulehden ILMAINEN artikkeli

– emmekä edes yritä periä siitä maksua toisin kuin eräs toinen julkaisu.

Vertaa ja katso kilpailijan näkemys samasta aiheesta

Lukijoiden keskustelu

Rekisteröidy yläpalkista jättääksesi kommentin.

  • Ei vielä kommentteja. Ole ensimmäinen!