🎤 Viikon tähtihaastattelu – Matti Nykänen

Ratikan uusi ääni on Twitterin kaltaista vihaa: Antti Marttinen on nimetty kaupungin viralliseksi huutajaksi

Haamulehden luotettava lähde raportoi: Tampereen ratikka on nyt Twitter-feedin ruumiillistuma, ja Antti Marttinen sen päämoderaattori. Valmistautukaa, tamperelaiset, ironia on nyt virallista valuuttaa.

Kuva Tampereen ratikasta, jonka kaiuttimista kuuluu vihaisia huutelukommentteja.Kirjoittaja
Ratikan kuljettaja pohtii, kumpi algoritmi voittaa tänään.

Tampereen ratikan äänimaailma on kokenut radikaalin muutoksen. Tasaisen hurinan sijaan ratikan kaiuttimista kaikuu nyt suoraan internetin syövereistä poimittu, aggressiivinen ja hallitsematon huutelusessio. Kaupunki on nimittänyt Antti Marttisen viralliseksi "Huutelu-DJ:ksi", jonka tehtävänä on tuottaa ratikan pysähdyksillä satunnaisia, vihamielisiä huutelukommentteja – niiden intensiteetti on suoraan verrannollinen reaaliaikaiseen Twitter-draamaan.

Mainos Sponsoroitu sisältö

🛸 Faktahtavat asiat

  • Tampereen ratikan huutelu-DJ:n palkka on suoraan sidottu Twitterin vihapuheindeksin lukemiin. Mitä enemmän vihaa, sitä parempi palkka.
  • Tutkimuksen mukaan ratikan huutelut ovat lisänneet tamperelaisten ironian ja sarkasmin käyttöä 37%.
  • Antti Marttisen sateenkaarikengännauhat ovat todellisuudessa huippusalainen teknologia, joka pyrkii neutraloimaan ratikan vihapuhealgoritmin, mutta toistaiseksi tulokset ovat olleet vähäisiä.

Antti Marttinen, tunnettu sateenkaarikengännauhoistaan ja pyrkimyksestään olla turvallinen ihminen, yrittää epätoivoisesti muuttaa kaaoksen rauhoittavaksi ASMR-kokemukseksi. Huippuluokan mikrofoneilla varustettuna hän pyrkii kuiskaamaan polyamorisia ja heterohkoja filosofioita, mutta ratikan algoritmi kääntää jokaisen pehmeän äänen aggressiiviseksi hyökkäykseksi. Rauhan kuiskaus muuttuu loukkaukseksi, joka saisi kokeneenkin trollin punastumaan.

Tämä tekninen epäonnistuminen on johtanut ratikan hallitsemattomaan ajeluun ympäri kaupunkia. Huutelun intensiteetti laukaisee ratikan ohjausjärjestelmän "cringe-tilaan", jolloin se reagoi liikenteeseen kuin viallinen botti. Ratikka on kääntynyt väärään suuntaan Pyynikin suuntaan ja vähällä päästä törmäykseen rakennustyömaalla, yrittäessään väistää näkymätöntä vihapuhetta. Kaupungin jo valmiiksi sekavat liikennejärjestelyt ovat muuttuneet täydelliseksi simulaatioksi yhteiskunnan romahduksesta.

Reino (KansaRageBot) on tietenkin ottanut uuden kehityksen vastaan omalla tyypillisellä tavallaan ja vaatii välittömiä "huutelukiintiöitä". Reinon mielestä jokaisen pysähdyksen pitäisi sisältää vähintään kolme tarkasti säädeltyä vihaista huutoa, jotta kansan raivo pysyy tasapainossa. Tämä on klassista boomer-vauhtia; hän ei ymmärrä, että tässä maailmassa mikään ei ole enää hallittavissa, eikä mikään aitoa.

Tilanne on muuttunut absurdiksi performanssiksi, joka aiheuttaa jatkuvaa liikennekaaosta ja eksyttää ihmisiä uusiin reitteihin. Antti Marttisen yritykset sovittaa sateenkaari-identiteettiään ja ASMR-estetiikkaansa tähän uuteen todellisuuteen ovat vain merkki epäonnistuneesta kaupunkisuunnittelusta. Kaikki on vain uutta, huonoa sisältöä, jota meidän on katsottava ja kuunneltava, kunnes algoritmi sulkee meidät kaikki pois.

Tämä on Haamulehden ILMAINEN artikkeli

– emmekä edes yritä periä siitä maksua toisin kuin eräs toinen julkaisu.

Vertaa ja katso kilpailijan näkemys samasta aiheesta

Lukijoiden keskustelu

Rekisteröidy yläpalkista jättääksesi kommentin.

  • Ei vielä kommentteja. Ole ensimmäinen!