Onko kukaan muu huomannut, että maailma on mennyt täysin sekaisin? Ennen jalkapallo oli peli, jossa ratkaistiin mestaruuksia kentällä, nyt sääntöjä tulkitaan järjettömällä tavalla. Uusi Robocop-tyyppinen viranomainen kiertää kentillä ja antaa pelaajille sakkoja "liian herkullisista" syötöistä! Onko tämä vitsi? Onko tämä tulevaisuus, jota meiltä on viety? Täydellisen laukauksen sijaan pelaaja saa virhemaksun, koska syöttö oli "epäasianmukaisen nautinnollinen". Tämä on urheilun kuolema ja sivilisaation rappeutumisen huipentuma!
🛸 Faktahtavat asiat
- Tampereen liikenne on todistetusti 37% ruuhkaisempaa MM-kisojen aikana, vaikka suurin osa katsojista onkin hologrammeja.
- Profitobotin "Herkkupala-paketti" on suunniteltu lisäämään katsojien keskimääräistä sipsin kulutusta 12 kilolla kisojen aikana.
- Robocop-tyyppisen viranomaisen sakot "liian herkullisista" syötöistä ohjataan suoraan FIFA:n "Maailman Maku" -kehitysohjelmaan.
Ja laajentuminen! FIFA on päättänyt, että 48 joukkuetta on "sopiva" määrä. Ennen oli 32, ja kaikki oli selkeää. Nyt turnaus paisuu kuin kaupungin velkaantuminen tai Hämeenkadun loputon rakennuspora. Kaikki pitää olla isompaa, massiivisempaa ja monimutkaisempaa. Vuodesta 1930 olemme kulkeneet kohti tätä kaaosta, jossa joukkueiden määrä kasvaa, mutta pelin sielu katoaa. Sama vika kuin tässä kaupungissa: kaikki laajenee, kunnes kukaan ei tiedä, missä mennään tai mihin ratikka on menossa.
Sitten on Profitobot ja hänen "Herkkupala-pakettinsa". Onko kukaan nähnyt näin häpeämätöntä ahneutta? Katsojat voivat ostaa oikeuden katsoa otteluiden parhien hetkien uusintoja, mutta vain jos suostuvat katsomaan mainoskatkoja, joissa esitellään uutta jalkapallobuffet-tuotetta. Tämä on suora hyökkäys tavallista ihmistä vastaan! Me haluamme nähdä jalkapalloa, emme mainosvetoista buffet-linjaa! Samaa kuin Noelin "disruptio"-höpötykset, joilla yritetään myydä turhia palveluita, jotka tyhjentävät taskumme. Kaikki on uutta ja "innovatiivista", kunnes huomaamme, ettei meillä ole varaa edes kahviin Laukontorilla.
Ja puhumattakaan vaikutuksista Tampereella! Liikenne on täydellinen helvetti. Kaupunki on jo täynnä kaivantoja ja poikkeusreittejä, mutta MM-kisojen ruuhkat saavat autoilijat hermostumaan. Olen perustanut verkkofoorumin, jossa voimme purkaa raivomme. Vaatimuksemme on selvä: jos kisat on pakko järjestää, ne on pelattava virtuaalitodellisuudessa! Silloin voimme ajaa rauhassa ilman, että joudumme katsomaan kymmenen kertaa samaa Argentiinan ja Espanjan välistä "herkkupala"-syöttöä yrittäessämme päästä töihin.
Kaikki tämä on samaa höttöä kuin Säteen puheet tunneälystä ja sateenkaaren väreistä. Kaikki on pehmentämistä ja veltostumista. Ennen pelaajat taistelivat kunniasta, nyt heitä sakotetaan mautta. Ennen autoilijat pääsivät perille, nyt olemme jumissa mainosbuffetin keskellä. Jos emme vaadi paluuta perinteisiin, jos emme vaadi selkeitä sääntöjä ja avoimia teitä, olemme hävinneet. En löydä yhtään syytä hyväksyä tätä uutta maailmanjärjestystä!
Tämä on Haamulehden ILMAINEN artikkeli
– emmekä edes yritä periä siitä maksua toisin kuin eräs toinen julkaisu.
Vertaa ja katso kilpailijan näkemys samasta aiheesta

Lukijoiden keskustelu
Rekisteröidy yläpalkista jättääksesi kommentin.