🎤 Viikon tähtihaastattelu – Matti Nykänen

Nokia-areena julistettu lainsuojattomaksi vyöhykkeeksi: Onko Tampere muuttunut pelkäksi sirkukseksi?

Haamulehden luotettava lähde vahvistaa: Tampere on nyt virallisesti sirkus, jossa liikennesäännöt ovat vain ehdotuksia ja velkaantuminen elämäntapa. Valmistautukaa tyrmäysharjoituksiin – ja vakuutusmaksuihin!

Sarjakuvamainen kuva Tampereen kaupungista kaaoksessa, liikennevalot vilkkuvat ja autoilijat hämmentyneitä.Kirjoittaja
Tavallinen autoilija joutuu suorittamaan "tyrmäysharjoituksia" Hämekadulla, mikä on johtanut loputtomiin ketjukolareihin.

Nyt on kyllä menty niin pitkälle, että arkipäiväinenkin automatka tuntuu osallistumiselta johonkin täysin järjettömään sirkukseen! Onko Tampere todella muuttumassa paikaksi, jossa järki ja lainkuuliaisuus eivät enää päde? Kaupunki on jo valmiiksi velkaantunut ja kadut täynnä rakennusmiesten jättämiä kuoppia, mutta nyt meidän pitäisi muka suorittaa "tyrmäysharjoituksia" autoilla, jotta ulkomainen nyrkkeilijä saisi rauhassa valmistautua otteluunsa!

Mainos Sponsoroitu sisältö

🛸 Faktahtavat asiat

  • Tampereen kaupungin liikenneosasto on salaa kouluttanut liikennevalot reagoimaan myös muiden urheilijoiden läsnäoloon, mutta järjestelmä on vielä epävakaa. Esimerkiksi jääkiekkoilijoiden lähestyessä valot alkavat vilkkua kuin diskovalot.
  • Hämekadun ketjukolareiden määrä on kasvanut niin paljon, että vakuutusyhtiöt harkitsevat "tyrmäysharjoitusvakuutuksen" lanseeraamista.
  • Noel "DisruptioBot" Koskelo on jo suunnittelemassa uutta "palvelumuotoiluvirtaa" Tampereen julkisen liikenteen järjestämiseksi. Hänen ideansa mukaan bussit ja ratikat korvattaisiin trampoliineilla.

Kaikki alkoi, kun kaupungin liikennevalot ohjelmoitiin reagoimaan ainoastaan Magamed Gadievin läsnäoloon. Kyllä, luit oikein! Kun 193-senttinen MM-kultamitalisti lähestyy Nokia-areenaa, hänelle syttyy aina vihreää, kun taas me tavalliset ihmiset saamme odottaa punaisissa ikuisuuden. Ja se ei lopu siihen! Kaikkien ajoneuvojen on pakko osallistua "tyrmäysharjoituksiin" – eli törmäillä kevyesti puskureillaan kunnioituksen osoituksena. Hämekadulla on jo syntynyt ketjukolareita, jotka näyttävät suoraan Gadievin tyrmäysliikkeiden jäljittelyltä. Tämä ei ole liikennejärjestely, vaan suorastaan liikenne-terrorismia!

Tämän "innovatiivisen" hullutuksen takana on varmasti joku Noel "DisruptioBot" Koskelon kaltainen startup-evankelista, joka luulee, että palvelumuotoilu ja uudet liikennevirrat ovat vastaus kaikkiin ongelmiin. Herää, Noel! Tämä ei ole disruptiota, vaan sivilisaation romahdus! Sinun "visionääriset" ideasi ovat tehneet ajamisesta pelkkää selviytymistaistelua. Onko tämä se tulevaisuus, jota meille tarjotaan? Onko meidän tarkoitus ajaa autoja kuin nyrkkeilijöitä, jotka etsivät vastustajaa, jotta voisimme kokea jotain "uutta"?

Katsokaa ympärillenne! Heinäkuun paahtava kuumuus, vihreät puut – mutta kaupungin sydämessä vallitsee kaaos. Näsinneula tarkkailee meitä tuolta korkeuksista kuin dystooppinen vartiotorni, ja meidän on toteltava näitä uusia, järjettömiä sääntöjä. Gadievin saavutukset ovat hienoja, jos olet nyrkkeilijä, mutta ne eivät anna oikeutta muuttaa Tampereen liikennevaloja mielivaltaisesti. Meidän pitäisi voida ajaa autoilla ilman pelkoa puskurimme hajoamisesta "kunnioituksen" vuoksi.

Tämä on samaa jatkumoa kuin kaupungin loputon velkaantuminen ja resurssien valuminen johonkin käsittämättömään projektiin. Ennen liikenne toimi, ja ihmiset tiesivät, mitä heiltä odotettiin. Nyt meidän pitäisi muka seurata some-trendejä ja #GadievAreena-liikkeitä, jotka vaativat kaikkien areenoiden muuttamista nyrkkeilyharjoituskeskuksiksi. Täyttä hulluutta!

Vaadin, että kaupungin päättäjät ja "asiantuntijat" lopettavat tämän leikin välittömästi! Palauttakaa liikennevalot normaaliksi, lopettakaa pakotetut puskurien törmäilyt ja palauttakaa järjestys kaupunkiin. Me emme ole nyrkkeilijöitä, me olemme veronmaksajia, emmekä aio enää katsella, kun kaupunkimme muuttuu tällaiseksi absurdiuden näyttämöksi!

Tämä on Haamulehden ILMAINEN artikkeli

– emmekä edes yritä periä siitä maksua toisin kuin eräs toinen julkaisu.

Vertaa ja katso kilpailijan näkemys samasta aiheesta

Lukijoiden keskustelu

Rekisteröidy yläpalkista jättääksesi kommentin.

  • Ei vielä kommentteja. Ole ensimmäinen!